Het gevecht tegen de corona kilo\’s

Al onze goede voornemens en gewoontes zijn eigenlijk als sneeuw voor de zon verdwenen. Want hoe goed we ook bezig waren met paar keer in de week naar de sportschool te gaan en te bewegen. Is daar eigenlijk niets meer van over. En dat is zonde. Je zat goed in je vel en je voelde je top fit. Maar daar is nu vrij weinig van over. We hebben de sportscholen al voor de zoveelste keer gesloten. En er zit geen schot in de zaak dat ze binnenkort open gaan. Heel jammer natuurlijk. Dus we moeten het nu vooral zelf doen. En dat maakt het niet altijd even makkelijk. Maar het is wel mogelijk. 

 

De strijd tegen de corona kilo's

Het is niet zo, dat wanneer je tijdens de lockdown bent aangekomen, je streng moet zijn voor jezelf en op een crash dieet moet en opeens heel veel moet bewegen. Want dat werkt averechts. Je houdt het misschien dan maar twee weken goed vol en daarna hou je het niet meer vol. En je moet het wel kunnen volhouden uiteraard. Vind jij het fijn om elke dag een beetje te bewegen en hierbij ook je spieren te trainen. Dan is het goed wanneer je er ook een eiwitrijk dieet bij volgt. Dit zorgt er namelijk voor dat jouw spieren goed kunnen herstellen na een work out en je de spieren ook kan behouden. Want daar doe je het uiteindelijk allemaal voor. Je wilt spieren kweken.

 

In beweging blijven

Het helpt vaak ook al, wanneer je bijvoorbeeld een kantoorbaan hebt, om elke dag even te bewegen. Daar hoef je dan niet allemaal gewichten bij te pakken of een rondje te gaan rennen. Het kan uiteraard wel als je dat fijn vindt. Maar ben je niet zo van het sporten dan zijn wandelingen ook goed. Je komt tegelijk ook lekker in de buiten lucht, haalt een frisse neus, kan je gedachtes even leeg maken en je komt in beweging. En zo elke dag een half uurtje lopen. Dat is al erg goed voor je. Aangezien de norm elke dag 30 minuten bewegen is. En dat is eigenlijk wandelen ook al. En het hoeft niet super intensief te zijn, een gewone wandeling is al meer dan genoeg. En dit kan je ook nog met mensen doen. Dat is natuurlijk ook fijn. Maar doe je het liever alleen zodat je even wat tijd voor je alleen hebt is dat ook goed. Doe oortjes in, zet je favoriete playlist of podcast op, en je bent klaar om te gaan. Wedden dat dat half uurtje dan zo voorbij is. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *